NS Stations heeft het Stadskantoor Utrecht verkocht aan de gemeente Utrecht. De Gemeenteraad heeft donderdagavond haar goedkeuring gegeven voor deze aankoop. De verkoop omvat 66.741 m2 bruto vloeroppervlakte inclusief een half ondergrondse parkeergarage met 160 parkeerplaatsen. De koopsom bedraagt € 211,4 mln en de gemeente betaalt in termijnen in totaal € 203 mln. Deze zomer wordt de koopovereenkomst getekend.
Het Stadskantoor wordt gekocht op basis van eeuwig durende erfpacht en de gemeente investeert daarnaast gedurende de bouw in inbouwpakketten en duurzaamheidsmaatregelen. NSenergy levert middels een duurzame Warmte en Koude Opslag-installatie warmte en koude aan het gebouw en sluit daarvoor een leverings- en aansluitovereenkomst met de gemeente.
Meer over Vastgoed
Gerantis versnelt groei met Dewaele-syndici
24 juni 2026Huurprijzen in Hasselt stijgen fors
16 juni 2026Meer woningbouw nodig voor betaalbaar wonen
12 juni 2026Meld je aan voor onze nieuwsbrief
Elke werkdag het laatste nieuws in uw mailbox!
Aanmelden!Alleen de nieuwsbrief, geen spam

